سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

مسئول روابط عمومی شهرداری گناباد از برگزاری نمایشگاه سبک زندگی اسلامی و نقاشی و داستان نویسی در این شهرستان خبر داد.
رضا نصیرزاده ، مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی شهرداری گناباد در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) شعبه خراسان رضوی گفت : به منظور بسترسازی برای آشنایی خانواده هایی با رفتارهای اجتماعی و خانوادگی اسلامی ، نمایشگاه سبک زندگی از سوی شهرداری گناباد ایجاد می شود.

وی گفت : نمایشگاه سبک زندگی و نمایشگاه نقاشی ، داستان نویسی و شعر با همکاری خانه استعداد و خلاقیت طلوع اندیشه گناباد از امشب به مدت سه شب در محل پارک دانشگاه شهرداری برگزار می ود .

نصیرزاده با عنوان اینکه برای ارائه یک الگوی موفق می توان با استفاده از آیات و روایات به تبیین سبک زندگی درست و سالم پرداخت ، افزود : در نمایشگاه ایجاد شده در 17 محور و موضوع در قالب آیات و روایات به همراه تذکرات روز زندگی مصادیقی از نمونه هایی از سبک زندگی اسلامی و قرآنی ارائه شده است .
وی گفت : هر جامعه ای از جوامع اسلامی می بایست در شناسایی سبک زندگی خود مبتنی بر اقتضائات زمان و مکان عمل کند تا بتواند هم خود را از تهاجم فرهنگی و رفتاری شیوه ها و سبک زندگی غیر اسلامی حفظ و هم بتواند از مواهب فن آوری های جدید علوم در زندگی اجتماعی سود برد .
نصیرزاده با عنوان اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد برامده ازمردم باید در افزایش آگاهی مردم شهر خود تلاش کند ، افزود : توجه به ظواهر و ریز جزئیات در اموری چون معماری ، تزئینات ، پوشش ، نوع غذا ، خودرو ، میزان مصرف ، سرگرمی های ، جشن ها ، رفت و آمدها ، سخن گفتن ها و ارتباطات حضوری و غیر حضور ی محوریهای است که می توان در سطح شهر از آن برای ارائه سبک زندگی اسلامی بهره برد .
وی با بیان اینکه برای رسیدن به سبک زندگی مورد نظر اسلام باید سبک زندگی اسلامی را در برنامه های مختلف ، مطبوعات ، آموزش و پرورش و صدا و سیما به مردم اموزش دهیم ، افزود : بیان زندگی علما ، بزرگان ، مراجع و معرفی الگوهای عملی مناسب در رسیدن به سبک زندگی اسلامی نقش زیادی را ایفا می کند که شهرداری گناباد این امادگی را دارد تا با دیگر ادارات و نهادهای مرتبط در این خصوص همکاری داشته باشد .
مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی شهرداری گناباد با عنوان اینکه در سبک های زندگی باید به همه جزئیات پرداخته شده و در چارچوب شیوه زندگی اسلامی ، الگوهایی برای همه امور ارائه شود ، افزود : کار و تلاش ، خانواده بهشتی ، صرفه جویی ، مسجد رفتن ، برکت در زندگی ، احترام به بزرگترها ، قناعت ، خانه داری ، سحرخیزی ، صله رحم از جمله موضوعاتی است که در قالب تابلوهای نمایشگاهی با استفاده از ایات وروایات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است .
نصیرزاده افزود : همسایه ، نقش پذیری در خانواده ، توکل ، شکر نعمت ، رفع مشکل براداران مومن، خواندن قرآن در خانه و اسراف از دیگر موضوعاتی است که در این نمایشگاه با استفاده از کلام وحی و اهل بیت به تبیین آن پرداخته شده است .
وی با بیان اینکه همراه نمایشگاه سبک زندگی ، مسابقه خلاقیت در زمینه های نقاشی ، کاردستی ، داستان نویسی و شعر ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شده است ، افزود : «چکار کنیم که خدا ما را دوست داشته باشد ؟ ، شهر پاک و سالم با بازیافت ، چه کنیم که شهر زیباتری داشته باشیم ؟ ، دوست داشتی خانه های شهر شما چه شکلی و چه رنگی باشد ، اگر شما شهردار بودید خیابانها و پارکهای شهر را چه شکلی می ساختید ؟ و یا دور ریختنی های اطراف خود چه کاردستی درست می کردید؟» ، محورهای مسابقه خلاقیت در محور های نقاشی ، کاردستی ، داستان نویسی و شعر می باشد .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com